ကမၻာေပၚတြင္ ဒုတိယ အျမင့္ဆံုးတံတား အျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း ခံခဲ့ရသည့္ ကမၻာေက်ာ္ ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီး ႏွစ္(၁၁၀) ျပည့္ၿပီ
http://www.todaymyanmar.org/2013/11/blog-post_5496.html
သက္ႏုိင္(ျပင္ဦးလြင္)
ျမစ္ေခ်ာင္း မ်ားသည္ တစ္ခါတစ္ရံ တြင္ တစ္ေနရာ၌ ငုပ္လွ်ိဳး ကြယ္ေပ်ာက္ သြားၿပီး အျခား တစ္ေနရာ၌ ျပန္လည္ ထြက္ေပၚလာ၍ စီးဆင္း တတ္ၾကသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ (ေျမာက္ပုိင္း) ေက်ာက္မဲ ၿမိဳ႕နယ္ တြင္လည္း " နမ္းပေဆး " ျမစ္သည္ ထုိသုိ႔ ေျမႀကီးအတြင္း ငုပ္လွ်ိဳး ကြယ္ေပ်ာက္ သြားၿပီးမွ ျမစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ ျဖစ္ေပၚ စီးဆင္းေသာ ေနရာကို " ငုပ္ထိပ္ " ဟု ေခၚဆုိရာမွ ကာလ ၾကာျမင့္ေသာ အခါ " ဂုတ္ထိပ္ " ဟု လူသိမ်ား ေခၚေ၀ၚ လာၾကသည္။
ထုိ ဂုတ္ထိပ္ အနီးတြင္ သစ္ပင္ ခ်ဳံႏြယ္မ်ား ထူထပ္ မ်ားျပားစြာ ေပါက္ေရာက္လ်က္ ရွိၿပီး အလြန္ မတ္ေစာက္ေသာ လွ်ိဳႀကီး မ်ားလည္း ရွိေပသည္။ အဂၤလိပ္ တို႔သည္ ၁၈၅၂ ခုႏွစ္တြင္ ေအာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကုိ သိမ္းယူခဲ့ၿပီး ၁၈၇၄ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ - ျပည္ မီးရထားလမ္း ကုိ စတင္ ေဖာက္လုပ္ကာ ၁၈၇၇ ခုႏွစ္ ေမလ ၁ ရက္တြင္ စတင္ ေျပးဆဲြ ႏုိင္ခဲ့သည္။ ၁၈၈၅ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ တစ္ႏုိင္ငံလံုး ကုိ သိမ္းယူ၍ မီးရထားလမ္း မ်ား ဆက္လက္ ေဖာက္လုပ္ ခဲ့ရာ မႏၲေလး - လား႐ႈိး မီးရထားလမ္း သည္လည္း တစ္ခု အပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။
အဂၤလိပ္တုိ႔ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ မီးရထားလမ္း မ်ားထဲတြင္ မႏၲေလး - လား႐ႈိးလမ္း ႏွင့္ သာစည္ - ေရႊေညာင္ လမ္းတုိ႔သည္ ေတာင္ကုန္း ေတာင္တန္း ႏွင့္ လွ်ဳိေျမာင္ ေပါမ်ားေသာ ေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ ျမင့္မားခဲ့ ရသည္။ထုိအထဲတြင္ မႏၲေလး - လား႐ႈိး လမ္းေပၚရွိ ဂုတ္ထိပ္ တံတားႀကီး ကုိလည္း
http://www.todaymyanmar.org/2013/11/blog-post_5496.html
သက္ႏုိင္(ျပင္ဦးလြင္)
ျမစ္ေခ်ာင္း မ်ားသည္ တစ္ခါတစ္ရံ တြင္ တစ္ေနရာ၌ ငုပ္လွ်ိဳး ကြယ္ေပ်ာက္ သြားၿပီး အျခား တစ္ေနရာ၌ ျပန္လည္ ထြက္ေပၚလာ၍ စီးဆင္း တတ္ၾကသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ (ေျမာက္ပုိင္း) ေက်ာက္မဲ ၿမိဳ႕နယ္ တြင္လည္း " နမ္းပေဆး " ျမစ္သည္ ထုိသုိ႔ ေျမႀကီးအတြင္း ငုပ္လွ်ိဳး ကြယ္ေပ်ာက္ သြားၿပီးမွ ျမစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ ျဖစ္ေပၚ စီးဆင္းေသာ ေနရာကို " ငုပ္ထိပ္ " ဟု ေခၚဆုိရာမွ ကာလ ၾကာျမင့္ေသာ အခါ " ဂုတ္ထိပ္ " ဟု လူသိမ်ား ေခၚေ၀ၚ လာၾကသည္။
ထုိ ဂုတ္ထိပ္ အနီးတြင္ သစ္ပင္ ခ်ဳံႏြယ္မ်ား ထူထပ္ မ်ားျပားစြာ ေပါက္ေရာက္လ်က္ ရွိၿပီး အလြန္ မတ္ေစာက္ေသာ လွ်ိဳႀကီး မ်ားလည္း ရွိေပသည္။ အဂၤလိပ္ တို႔သည္ ၁၈၅၂ ခုႏွစ္တြင္ ေအာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကုိ သိမ္းယူခဲ့ၿပီး ၁၈၇၄ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ - ျပည္ မီးရထားလမ္း ကုိ စတင္ ေဖာက္လုပ္ကာ ၁၈၇၇ ခုႏွစ္ ေမလ ၁ ရက္တြင္ စတင္ ေျပးဆဲြ ႏုိင္ခဲ့သည္။ ၁၈၈၅ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ တစ္ႏုိင္ငံလံုး ကုိ သိမ္းယူ၍ မီးရထားလမ္း မ်ား ဆက္လက္ ေဖာက္လုပ္ ခဲ့ရာ မႏၲေလး - လား႐ႈိး မီးရထားလမ္း သည္လည္း တစ္ခု အပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။
အဂၤလိပ္တုိ႔ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ မီးရထားလမ္း မ်ားထဲတြင္ မႏၲေလး - လား႐ႈိးလမ္း ႏွင့္ သာစည္ - ေရႊေညာင္ လမ္းတုိ႔သည္ ေတာင္ကုန္း ေတာင္တန္း ႏွင့္ လွ်ဳိေျမာင္ ေပါမ်ားေသာ ေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ ျမင့္မားခဲ့ ရသည္။ထုိအထဲတြင္ မႏၲေလး - လား႐ႈိး လမ္းေပၚရွိ ဂုတ္ထိပ္ တံတားႀကီး ကုိလည္း
posted from Bloggeroid
No comments:
Post a Comment