Wednesday, November 1, 2017

ထပ္တလဲလဲ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြနဲ႔ Other Accounts ေငြေတြ ျပည္သူ႔ဘ႑ာဆီ ျပန္၀င္လာေရး


ၿပီးခဲ့တဲ့ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ တာ၀န္ယူခဲ့တဲ့ ငါးႏွစ္သက္တမ္းမွာ ကနဦး ဘတ္ဂ်က္လိုေငြေပါင္း က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၃၀၀၀ ေက်ာ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။ အနီးစပ္ဆံုးကာလေတြအထိ တြက္ခ်က္မႈေတြအရဆိုရင္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ကေန ၂၀၁၄-၂၀၁၅ အထိ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြေတြက မူလခန္႔မွန္းေျခမွာ ပ်မ္းမွ် ၄ ဒသမ ၄၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေပမယ့္ အမွန္စာရင္းမွာ ဆိုရင္ ၂ ဒသမ ၀၈ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိေနပါတယ္။ ဒါေတြကဘာ့ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာလဲဆိုေတာ့ အမွန္တကယ္ မလုပ္ႏိုင္ဘဲ ဘတ္ဂ်က္ဆိုတာ ပိုတင္ရမယ္။ ျဖတ္ခ်တာနဲ႔မွအကိုက္ ဘဲဆိုတဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနေတြရဲ႕ မေျပာင္းလဲႏိုင္ေသးတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႔ အမွန္တကယ္ လိုအပ္မႈ ရွိ၊ မရွိ မဆန္းစစ္ႏုိင္ဘဲ အနည္းငယ္သာ ျဖတ္ခ်ၿပီး ေတာင္းသေလာက္ ခြင့္ျပဳလိုက္ရတဲ့ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ လို႔ပဲဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘ႑ာႏွစ္ တစ္ႏွစ္ကုန္ဆံုးလို႔ ဘတ္ဂ်က္အမွန္စာရင္း ထြက္လာတိုင္းမွာ လိုေငြပမာဏဟာ ကနဦးတြက္ခ်က္မႈေတြထက္ ေလ်ာ့နည္းခဲ့တာ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ၿပီး ဦးသိန္းစိန္အစိုးရရဲ႕ ၿပီးခဲ့တဲ့ ငါးႏွစ္သက္တမ္းအတြင္းမွာ လိုေငြစုစုေပါင္းဟာ က်ပ္ ၈၀၂၈ ဘီလ်ံခန္႔သာ ရွိခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိ ဦးထင္ေက်ာ္အစိုးရလက္ထက္ ပထမသက္တမ္းမွာတင္ လိုေငြက က်ပ္ ၄၀၁၅ ဘီလ်ံေက်ာ္ျဖစ္လာခဲ့လို႔ ပထမသက္တမ္းမွာတင္ အရင္အစိုးရရဲ႕ ငါးႏွစ္တာရဲ႕ ထက္၀က္ကို ေက်ာ္ျဖတ္သြားၿပီဆိုရမွာပါ။ ဒီေနရာမွာ အမွန္စာရင္းက်ရင္ ဘတ္ဂ်က္ လိုေငြဟာ က်ပ္ ၄၀၂၅ ဘီလ်ံထက္ ေလ်ာ့က်သြားႏုိင္တယ္ဆိုေပမယ့္ တိုင္းျပည္က ဘတ္ဂ်က္လိုေငြအတြက္  ဗဟိုဘဏ္ကေန ေငြ႐ိုက္ထုတ္ၿပီး ျဖည့္စြက္ရတာေတြကို လုပ္ခဲ့ရလို႔ ေငြေဖာင္းပြမႈျမင့္တက္လာတာ ကုန္ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္လာ တာေတြက ျဖစ္လာေနခဲ့ၿပီးျဖစ္လို႔ အေျခခံလူတန္းစားေတြကေတာ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္မႈမွာ လက္ရွိမွာကို အရင္အစိုးရလက္ထက္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ကထက္အထိနာေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ႏွစ္အလိုက္ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြေတြမွာ ၂၀၁၁- ၂၀၁၂ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္ဘီလ်ံ ၁၆၃၀၊ ၂၀၁၂- ၂၀၁၃ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္ ၁၂၅၁ ဘီလ်ံ ၊ ၂၀၁၃- ၂၀၁၄ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္ ၇၀၆ ဘီလ်ံ၊ ၂၀၁၄- ၂၀၁၅ ဘ႑ာႏွစ္မွာ က်ပ္ ၇၈၂ ဘီလ်ံ ရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၅- ၂၀၁၆ ေရြးေကာက္ပြဲႏွစ္မွာ က်ပ္ ၃၆၅၉ ဘီလ်ံ အထိလိုေငြျဖစ္ခဲ့လို႔ ေရြးေကာက္ပြဲႏွစ္ဟာ လိုေငြအမ်ားဆံုးႏွစ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။  ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ဘတ္ဂ်က္ကို ဆက္ခံရတဲ့ လက္ရွိ ဦးထင္ေက်ာ္အစိုးရ ပထမသက္တမ္း ၂၀၁၆- ၂၀၁၇ ဘ႑ာႏွစ္မွာ လိုေငြက်ပ္ ဘီလ်ံ ၄၀၀၀ ေက်ာ္ျဖစ္လို႔ လိုေငြအမ်ားဆံုးအျဖစ္ စံခ်ိန္တင္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္လည္းျဖစ္ေနပါတယ္။ လက္ရွိ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာႏွစ္မွာလည္း ဘတ္ဂ်က္လိုေငြဟာ ကနဦး ဘတ္ဂ်က္လိုေငြက မူလခန္႔မွန္းေျခမွာ က်ပ္ ၃၉၈၉ ဘီလ်ံေက်ာ္ပဲရွိေပမယ့္ တကယ့္တကယ္မွာေတာ့ ၃၉၉၅ ဘီလ်ံေက်ာ္ အထိျဖစ္လာတဲ့အျပင္ လက္ရွိျဖည့္စြက္ခြင့္ေတာင္းတဲ့ ထပ္တိုးဘတ္ဂ်က္ဟာ ၂၅၄၄ ဒသမ ၇၃၇ ဘီလ်ံျဖစ္လို႔ အလြန္႔အလြန္ကို မ်ားေနခဲ့ပါၿပီ။ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲတုိင္းျပည္တစ္ခုက ေနရာတိုင္းမွာ လိုအပ္ခ်က္အျပည့္နဲ႔ တည္ေဆာက္ရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ တုိင္းျပည္အေျခအေနကို ျပန္မၾကည့္ဘဲ ဘတ္ဂ်က္ရသမွ်ကို ေတာင္းေနမယ္။ ဘာမွလည္း အက်ဳိးမျဖစ္ထြန္းဘူး။ အဂတိလိုက္စားမႈကိုလည္း မတိုက္ဖ်က္ႏုိင္ဘဲ ဆီးသီးဗန္းေမွာက္ဘတ္ဂ်က္ ဆက္ျဖစ္ေနဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တုိင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအိပ္မက္ဟာ ပ်က္သုဥ္းသြားမွာပါ။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ႏုိင္ငံေတာ္ဘတ္ဂ်တ္ဟာ အေဟာသိကံမ်ားျပားေနၿပီး အထူးသျဖင့္ တင္ဒါေခၚယူမႈေတြမွာ ျပႆနာအမ်ားဆံုး ျဖစ္ေနတယ္လို႔ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ပါတီ  စီးပြားေရးေကာ္မတီ အဖြဲ႕၀င္ေတြနဲ႔ ပညာရွင္ေတြ ပါ၀င္ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး လက္ရွိအစိုးရ၏ ဦးစားေပးမူ၀ါဒေတြျဖစ္တဲ့ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေလွ်ာ့ခ်ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေငြစီမံခန္႔ခြဲမႈ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြကို ကူညီပံ့ပိုးေနတဲ့ Renaissance Institute ရဲ႕ အၾကံေပးဦးစိန္ေဌးက သံုးသပ္ထားပါတယ္။

“ႏိုင္ငံေတာ္ဘတ္ဂ်က္က အေဟာသိကံမ်ားေနတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘယ္ေနရာမွာ မ်ားေနလဲဆိုရင္ တင္ဒါျပႆနာေတြမွာ မ်ားေနတာ။ ကြၽန္ေတာ္ ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရ အဖြဲ႕ေတြဆီသြားၿပီး ကူတာရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံမွာ စီမံကိန္းနဲ႔ ဘတ္ဂ်က္က လိုက္ေလ်ာညီေထြ မရွိဘူး။ မရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီအပိုင္း ေလးေတြမွာ အသံုးစရိတ္က အနည္းအပါး အေျပာင္းအလဲေလး ရွိပါတယ္”လို႔ ဦးစိန္ေဌးက ဆိုပါတယ္။

Renaissance Institute က ျမန္မာ့ဘတ္ဂ်က္ပြင့္လင္းျမင္သာမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပြင့္လင္းဘတ္ဂ်က္ ေပးမွတ္ ၁၀၀ နဲ႔ တန္ဖိုးျဖတ္ရာမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွစ္မွတ္၊ လူထုပါ၀င္မႈေျခာက္မွတ္၊ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ႀကီးၾကပ္မႈ ၂၇ မွတ္နဲ႔ စာရင္းစစ္ႀကီးၾကပ္မႈ ၂၅ မွတ္သာရရွိတဲ့အထိ ဆိုးရြားခဲ့တယ္လို႔ RI က  ထုတ္ျပန္တဲ့ ဘတ္ဂ်က္လုပ္ငန္းစဥ္မွာ အားလံုးပါ၀င္ခြင့္ရေစမည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ မူေဘာင္စာတမ္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။

ပြင့္လင္းဘတ္ဂ်က္ စစ္တမ္းေပးမွတ္အရ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ႏွစ္မွတ္ပဲရခဲ့တာက ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ဘတ္ဂ်က္လုပ္ငန္းစဥ္ရဲ႕ လကၡဏာ မွန္သမွ်နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ရံဖန္ရံခါပဲ အသိေပးခ်ျပတတ္တာနဲ႔ အစိုးရအေနနဲ႔ ဘ႑ာေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈ မဟာဗ်ဴဟာေတြကို အစိုးရမဟုတ္တဲ့ သက္ဆိုင္သူေတြကို ရွင္းျပမယ့္ အဖြဲ႕ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္အနည္းငယ္သာရွိတာေၾကာင့္ ႏွစ္မွတ္ပဲရတာပါ။

လူထုပါ၀င္မႈဟာ ဘတ္ဂ်က္ေရးဆြဲတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္မွာ လူထုပါ၀င္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းမရွိသေလာက္ျဖစ္ေနၿပီး လူထုပါ၀င္မႈ အားမေပးတဲ့ ကာလရွည္ဓေလ့ေၾကာင့္ျဖစ္ေနၿပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ UNDP စစ္တမ္းအရ ျပည္သူသံုးပံု တစ္ပံုနီးပါးက အစိုးရနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ကို ေျပာရာမွာ သတိထားရတယ္လို႔ ေျပာၾကားခဲ့ၾကၿပီး ျပည္သူ ေလးပံုတစ္ပံုက သူတို႔အျမင္ကို လူသိရွင္ၾကားထုတ္ေျပာရန္ လြတ္လပ္ခြင့္မရွိ       လို႔ ယူဆေၾကာင္း ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းစတဲ့ အေျခအေနေတြအတြက္ လူထုပါ၀င္မႈ ေျခာက္မွတ္ပဲရရွိပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ျပဳလုပ္ေနၿပီျဖစ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ေတြအတြက္ ဘတ္ဂ်က္လုပ္ငန္းစဥ္ဟာ အသစ္အဆန္းျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္နဲ႔  ေအာက္အဆင့္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးကို သင္တန္းေပးျခင္းဟာ အေရးႀကီးတဲ့ တာထြက္မွတ္ျဖစ္ေနၿပီး လႊတ္ေတာ္ေတြက ဘတ္ဂ်က္ကိုေကာင္းစြာ ႏွံ႔စပ္ကြၽမ္းက်င္လာမယ္ဆို လူထုထံက ျပန္လာတဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြကို ထပ္ဟပ္ေျပာၾကားလာႏိုင္မွ ျဖစ္ေပမယ့္ လက္ရွိမွာေတာ့ လႊတ္ေတာ္ႀကီးၾကပ္ႏိုင္မႈက ရမွတ္ ၁၀၀ မွာ၂၇ မွတ္သာ ရွိေနပါတယ္။

ဆီးသီးဗန္းေမွာက္ဘတ္ဂ်က္၊ ၀န္ထမ္း ၁၄ သိန္းေက်ာ္က အခ်ဳိ႕လူေတြရဲ႕ လာဘ္စားမႈမထိန္းႏိုင္ေသး တဲ့အေျခအေနနဲ႔ ဘတ္ဂ်က္လုပ္ငန္းစဥ္ျပင္ပက Other Accounts ေတြဆိုတဲ့ အေျခအေနမွာ နစ္နာေနရတာက တုိင္းျပည္ပါ။ လစာတိုး မေပးႏိုင္ေသးဘူးဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ရွိေနလို႔ ၀န္ထမ္း ၁၄ သိန္းေက်ာ္ထဲက လာဘ္စားသူေတြကို မထိန္းခ်ဳပ္လိုေသးဘူးဆိုရင္ေတာင္ Other Accounts ေတြက ေငြေတြကိုေတာ့ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာဆီ အေရးတႀကီး ဆြဲသြင္းႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

“Expenditure က အရမ္းမ်ားေနတယ္။ ထိေရာက္မႈရွိတဲ့ အသံုးစရိတ္ဆိုတာက မလိုတာေတြ မသံုးဖို႔ေပါ့။ ေငြ ၁၀၀ သံုးရင္ ၁၀၀ ျပန္ ရရမယ္။ အဲဒီသေဘာမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုတယ္။ အသံုးစရိတ္ေတြ ေဖာင္းပြလာရင္ မ်ားလာရင္ အခုက Deficit ဘတ္ဂ်က္ျဖစ္ေနတယ္။ ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ လိုေငြျပဘတ္ဂ်က္ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါမေကာင္းဘူးေလ။ ဒီႏွစ္မွာလည္း အဲဒီလိုပဲ။ ေနာက္ႏွစ္ ေနာင္ႏွစ္ေတြလည္း အဲဒီလိုပဲ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ အေျခအေနက မေကာင္းဘူး။ ဆိုးတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ စြမ္းေဆာင္ရည္က ျမႇင့္တင္ဖို႔တက္လာဖို႔ လိုေသးတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္” လို႔ NLD ရဲ႕ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြဋ္က လက္ရွိအစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္အၾကားက ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ အေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သံုးသပ္ပါတယ္။

Other Accounts ေငြစာရင္းေတြ အမ်ားအျပားေဖာ္ျပထားၿပီး ဒီလိုအမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ တြင္းထြက္သယံဇာတက ရေငြေတြနဲ႔ Other Accounts ေငြေတြ ဘယ္လိုစီးဆင္းေနတယ္ဆိုတာကို သိရွိဖို႔ ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိဖို႔ လက္ရွိစံခ်ိန္တင္ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြနဲ႔ ဗဟိုဘဏ္က ထုတ္ေခ်းေနရတဲ့ တိုင္းျပည္အေျခအေနက ေဖာ္ျပေနပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္  Other Accounts ေငြစာရင္းေတြ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာဆီ ဆြဲမသြင္းႏိုင္ေသးရင္ေတာင္ တည္ေထာင္ထားရွိမႈနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈအတြက္ ဥပေဒမူေဘာင္တစ္ခု ျပ႒ာန္းေပးသင့္ၿပီး ေနာင္အနာဂတ္မွာ Other Accounts ဘဏ္စာရင္းေတြက စုေဆာင္းထားတဲ့  ေငြပမာဏေတြကို ေဖာ္ျပဖို႔သာမက ဒီေငြစာရင္းေတြက ေငြေတြကို ဘယ္လိုစီမံခန္႔ခြဲေနတယ္ ဆိုတာကို ျပည္သူသိေအာင္ လုပ္ေဆာင္သင့္တဲ့ အခ်ိန္အခါကို ေရာက္ေနၿပီဆိုတာ သတိျပဳဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

Ref ; Eleven Media Group

No comments: