Wednesday, December 30, 2015

ေဒၚစႏၵာမင္းသို႔ ..........

ေဒၚစႏၵာမင္းသို႔ ..........
====================================
အရည္ႀကိဳရဲ႕ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးေလးပင္ပင္အေတြးမ်ား (23) 7 day သတင္းစာ
=====================================
ဖရီးပါမစ္ နဲ႔သြင္းရင္ တင္းက်ပ္လိုက္သလို တျခားေမာ္ဒယ္နိမ့္ကားေတြ တင္ သြင္းမယ္ဆုိရင္လည္း စလစ္ကပ္ ရေတာ့မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၂၀၁၆ မွာ ကားေဈးဟာ ျပည္သူေတြအ တြက္ သက္သက္သာသာနဲ႔ ဘယ္ လိုမွမရႏုိင္ေတာ့ဘဲ ျမင့္တက္ သြားပါၿပီ အစ္မ။
တစ္ႏုိင္ငံလံုး ကိုယ္စားမျပဳတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို အေၾကာင္း ျပတာ လံုးဝလက္မခံႏုိင္ပါဘူး။
ရန္ကုန္တုိင္းက ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ တုိင္းနဲ႔ျပည္နယ္ ၁၃ ခုက ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘဝမဟုတ္ပါဘူးအစ္မ။
၂၀၁၆ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒအရ ကားတင္သြင္းမႈတင္း က်ပ္တဲ့အတြက္ ေတာင္ႀကီး၊ ျမဝတီ၊ ပဲခူး၊ မေကြး၊ ျမစ္ႀကီးနား၊ ဧရာဝတီ စတဲ့က်န္တဲ့တုိင္းနဲ႔ျပည္ နယ္အားလံုးမွာ လုိင္စင္မဲ့ကား ေတြ ႀကီးစိုးလာမယ့္ႏွစ္ဆုိတာ တစ္ခါတည္း ကြၽန္ေတာ္ေဟာ ကိန္းထုတ္လိုပါတယ္ အစ္မ။
ေျပာခ်င္တာကေတာ့ နယ္ေတြမွာ ကားလိုအပ္မႈရွိေနေသးပါတယ္။ အစ္မအေနနဲ႔ ရန္ကုန္တစ္ခုတည္း ကြက္ၿပီး မေျပာေစလိုပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ နယ္ေတြမွာ လူေသသြား ရင္ေတာင္မွ ကားမရွိလို႔ လူေသ ကို ဆုိင္ကယ္နဲ႔ ပို႔ေနရတဲ့ နယ္ ေတြ အခုအခ်ိန္ထိ ရွိေနဆဲပါ။
====================================
ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းက လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚစႏၵာမင္းက ‘လႊတ္ေတာ္တြင္ကားပါမစ္ကိစၥ မ်ားလည္း ေဆြးေႏြး’ဆိုၿပီး လူမႈကြန္ရက္ေပၚမွာတင္ခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အစ္မအရြယ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီေဆာင္းပါးအစ မွာကတည္းက ေဒၚစႏၵာမင္းဆုိတဲ့ေနရာမွာ အစ္မဆိုတဲ့ စကားလံုးကို အစားထိုးၿပီး သံုးစြဲသြားမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း ပဏာမေျပာၾကားလိုပါတယ္။
ရင္ထဲက အေမစု
ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္လို႔ေခၚတဲ့ အေမစုကို အႂကြင္းမဲ့ယံုၾကည္သူတစ္ဦးပါ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ နယ္ပယ္အားလံုးက အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ ေတြနဲ႔ ျပည္သူအားလံုးဟာ လူကို မၾကည့္ဘဲ ပါတီကိုသာ ၾကည့္ၾက ပါဆိုတဲ့ အေမစုစကားတစ္ခြန္းနဲ႔ ေတာင္ၿပိဳကမ္းၿပိဳ NLD ပါတီကို မဲေပးခဲ့ၾကတာပါ။ အမွန္အတုိင္း ေျပာရရင္ NLD ပါတီရဲ႕ ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ၿပီဆုိတဲ့ ေႂကြးေၾကာ္သံကို ယံုၾကည္ခဲ့ၾကတာ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္တဲ့ အေမစုေၾကာင့္ပါ။ အေမစုက DLN ဆုိၿပီး ပါတီဖြဲ႕ၿပီး ဝင္ၿပိဳင္ရင္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အားလံုး ဟာ အေမစုကိုပဲ အင္တိုက္အားတိုက္ေထာက္ခံၾကမွာပါ။
အစ္မေရ
အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုခုကို ေဆြးေႏြးမယ္ဆုိရင္ အဲဒီအေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကိုပဲ အထူးျပဳေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး ေဆြးေႏြးေစ လိုပါတယ္။ အစ္မကိုယ္တုိင္ လူမႈကြန္ရက္ေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ တျခားေဆြးေႏြးတဲ့အပိုင္းေတြကို ကြၽန္ေတာ္နားမလည္တဲ့ အပိုင္း ျဖစ္လို႔ မေဆြးေႏြးလိုေပမယ့္ ‘‘ကားပါမစ္ကိစၥကိုလည္း လႊတ္ ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြး’’ဆုိတဲ့ ကား ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးတဲ့ အပိုင္းေတြကိုေတာ့ သေဘာမက် ပါဘူး အစ္မ။
အစ္မတင္တဲ့ ကားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စာႏွစ္ပိုဒ္
====================================
" ေနာက္ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ တုိးတက္ေစ ရန္အတြက္ဟုဆိုကာ ကားတင္ သြင္းမႈ ပါမစ္မ်ား ထုတ္ေပးေနမႈ ျပန္လည္သံုးသပ္သင့္ၿပီး ၿမိဳ႕၏ လမ္းစနစ္သစ္မ်ား အေကာင္အ ထည္မေဖာ္ရေသးခင္ အခ်ိန္ထိ
ျပည္ပမွ အိမ္စီးကားမ်ား တင္ သြင္းေနမႈမ်ား၊ ျပည္ပမွ ကားဝင္ ႐ိုးမ်ားတင္သြင္းၿပီး ျပည္တြင္း၌ကားထုတ္ လုပ္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ကို စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း ဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ရပ္ဆုိင္းထားႏုိင္ရန္ မူဝါဒေရးရာ
မ်ား ျပန္လည္သံုးသပ္သင့္ပါတယ္။
ယခင္ႏွစ္မ်ားက ဝင္ေငြရလမ္း ေဖာ္ျပစရာမလိုဘဲ Free Permit ျဖင့္ တစ္ဦးခ်င္းစီး ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္၍ တန္ဖိုး ႀကီးကားမ်ား အေျမာက္အျမား တင္ သြင္းလာျခင္း၊ ယခုအခါ တင္သြင္းမည့္ ကားတန္ဖိုးႏွင့္ ေလ်ာ္ညီသည့္ အခြန္ေပးေဆာင္ႏုိင္မွ FreePermit ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳျခင္း စသည္ျဖင့္မူဝါဒအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းကာ ကားမ်ားတင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္သျဖင့္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္း ကားအစီးေရ သံုးသိန္းေက်ာ္ ရွိၿပီး လမ္းမ်ားပိတ္ဆုိ႔ကာ
ျပည္သူမ်ားမွာ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္၊ လမ္းမေပၚမွာပဲ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကရပါ တယ္။ ဒါဟာ စီမံကိန္းအေသအ ခ်ာမေရးဆြဲဘဲ က႑တစ္ရပ္ကိုအလ်င္အျမန္ဖြင့္ေပးလိုက္ျခင္း ၏ ေနာက္ဆက္တြဲအက်ိဳးရလဒ္ မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ "
အထက္ပါစာပိုဒ္ႏွစ္ပိုဒ္မွာ အစ္မအေနနဲ႔ ေယ်ဘုယ်ဆန္ဆန္ သံုးသပ္သြားေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေနရာ ေတြမွာ အခ်က္အလက္ေတြ အ ရမ္းအားနည္းေနတာကို ေတြ႕ရ ပါတယ္။ ဆရာလုပ္တာမဟုတ္ ေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္နားလည္တဲ့အ ပိုင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ အစ္မေမာင္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အစ္မေနာက္ပိုင္း ကားကိစၥနဲ႔ ေဆြးေႏြးမယ္ဆုိရင္ ေသခ်ာေလ့လာၿပီးမွ ရန္ကုန္တုိင္းအ တြက္တင္မဟုတ္ဘဲ တစ္ႏိုင္ငံလံုး လႊမ္းၿခံဳၿပီး ျပည္သူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို နားေထာင္ၿပီး အခ်က္အလက္နဲ႔ အတိအက်ေဆြးေႏြးေစလိုပါတယ္။ ထပ္ေျပာရရင္ ရန္ကုန္တုိင္းက ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ တုိင္းနဲ႔ျပည္နယ္ ၁၃ ခုက ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘဝမဟုတ္ပါဘူးအစ္မ။
ကားအစီးေရနဲ႔ပတ္သက္လို႔
============================
အစ္မေရ ကားအစီးေရနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း အတိအက် လိုခ်င္ရင္ ေနေတာ့နည္းနည္းပူပါ တယ္။ ေနျပည္ေတာ္ ကညနမွာ အခ်က္အလက္သြားယူမယ္ဆုိ ရင္ ရႏုိင္ပါတယ္ အစ္မ။ ကြၽန္ ေတာ္လည္း ေနျပည္ေတာ္ ကညနကို ကိုယ္တုိင္သြားယူထားတဲ့ အ ခ်က္အလက္ကို ကိုးကားၿပီးေျပာ ျပေပးမွာပါ အစ္မ။
အခ်က္အ လက္တာဝန္ယူႏိုင္မႈ
============================
၂၀၁၅ ဩဂုတ္ ၃၁ ရက္ ကညနရဲ႕ တရားဝင္ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ ယာဥ္အစီး ေရ၊ ကိန္းဂဏိန္းကို ကိုးကား
ေဖာ္ျပသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝန္ခံရရင္ ေတာ့ ဒီေန႔ ၂၀၁၅ ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္ထုတ္ ေဆာင္းပါးပါခ်ိန္နဲ႔ဆို ရင္ကို အခ်က္အလက္က အနည္း ငယ္ကြဲလြဲေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အစ္မ ရန္ကုန္တုိင္းမွာ ကား အစီးေရ သံုးသိန္းေက်ာ္ဆုိတာ မွားပါတယ္ အစ္မ။ အမွန္တကယ္က ကားအစီးေရ ငါးသိန္းနီးပါး ၄၉၃,၄၈၆ စီးရွိပါတယ္။ အဲဒီ ကားအစီးေရဟာ လူစီးကား+ ခရီး သည္တင္ကား+ကုန္တင္ (ဝန္ေပါ့)+ကုန္တင္ (ဝန္ေလး)နဲ႔ အျခားစုစုေပါင္း (ငါးသိန္း)နီးပါး ရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထပ္မံၿပီး ဆုိင္ကယ္+သံုးဘီး+ ေထာ္လာ ဂ်ီအစီးေရ ၂၂၁,၄၄၄ စီးနဲ႔ စက္ယႏၲရား ၄၇၀ စီးရွိၿပီး ေနာက္တြဲ ယာဥ္ ၄,၃၀၉ စီး ရွိပါတယ္။ ရွိသမွ်ကားေတြအားလံုးနဲ႔ ဆုိင္ကယ္+သံုးဘီး+ ေထာ္လာဂ်ီ+စက္ယႏၲ ရား+ေနာက္တြဲ အားလံုးေပါင္း လိုက္ရင္ ရန္ကုန္တုိင္းမွာ ၇၁၉,၇၀၉ စီး ရွိပါတယ္။
ခုနစ္သိန္းရွိပါတယ္
=============================
တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာ ကားအစီး ေရ ခုနစ္သိန္းခန္႔ ၇၃၆,၂၇၂ စီးပဲ ရွိပါတယ္။ ကားတင္သြင္းမႈထိန္း ခ်ဳပ္လိုတဲ့ စီးပြားေရးသမားအႀကီး ႀကီးေတြ စြဲကိုင္ၿပီး အၿမဲေျပာခဲ့ရ တဲ့ အစီးေရျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ ႏုိင္ငံလံုးမွာ ကားအစီးေရ ခုနစ္ သိန္းျဖစ္ေနၿပီး ကားတင္သြင္းမႈ ထိန္းခ်ဳပ္သင့္ၿပီဆုိၿပီး အစိုးရကို ႏွပ္ေၾကာင္းေပးေျပာဆုိေလ့ရွိပါ တယ္။
ရန္ကုန္တုိင္းမွာရွိတဲ့ ကား အစီးေရ ငါးသိန္းနီးပါး (၄၉၃,၄၈၆)ကို တစ္ႏုိင္ငံလံုး ကားအစီးေရ ခုနစ္သိန္း (၇၃၆,၂၇၂ )မွ ႏုတ္လိုက္မယ္ဆုိရင္ က်န္တဲ့တိုင္းနဲ႔ ျပည္ နယ္ေတြမွာ ႏွစ္သိန္းေက်ာ္ (၂၄၂,၇၈၆ စီး) ရွိပါတယ္ အစ္မ။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လူစီးကား ဘတ္စ္ကားႏွင့္ ကုန္တင္ (ဝန္ ေလး) ယာဥ္မ်ား ပိုမိုလိုအပ္ေန ေသးတယ္ဆုိတာ လံုးဝမျငင္းႏုိင္ တဲ့ အမွန္တရားျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံရဲ႕ ဝင္ေငြအခ်ိဳးအရနဲ႔ ကားသစ္ ေလ ေကာက္ခံတဲ့ အခြန္ႏႈန္းထား မ်ားေလ မူအရကားအသစ္ေတြ ကို ဝယ္ယူႏိုင္ဖို႔ကလည္း အလွမ္း ကြာေဝးေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကို ကိုယ္စားမျပဳပါဘူး
=====================================
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ကားအစီး ေရ သံုးသိန္းေက်ာ္ရွိၿပီး လမ္းမ်ား ပိတ္ဆုိ႔ကာ ျပည္သူမ်ားမွာ အခ်ိန္ ကုန္၊ ေငြကုန္၊ လမ္းမေပၚမွာပဲ အ ခ်ိန္ကုန္ေနၾကပါရတယ္လို႔ အစ္မက ေျပာပါတယ္။ အစ္မ အဲဒါမွားပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ကားအစီးေရနဲ႔ ကားက်ပ္တာက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔နယ္ေတြမွာ ေနထိုင္တဲ့ ျပည္သူေတြအတြက္ လံုးဝကိုယ္စား မျပဳပါဘူး။ တစ္ႏုိင္ငံလံုး ကိုယ္စားမျပဳတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို အေၾကာင္း ျပတာ လံုးဝလက္မခံႏုိင္ပါဘူး။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကားက်န္တာကေကာင္း မြန္မွန္ကန္တဲ့ Public Transpo-rtation စနစ္တစ္ခုမေဖာ္ႏုိင္လို႔ ဒီလိုျဖစ္ေနတာပါ။ အျခားအ ေၾကာင္းအရာေတြေၾကာင့္လည္း ပါဝင္ပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လမ္းေဘးေဈး သည္မ်ားအား သင့္ေလ်ာ္ေသာ ေျမေနရာကြက္လပ္မ်ားတြင္ အစုအဖြဲ႕အလိုက္ ေနရာမေပးႏုိင္ေတာ့ လမ္းေဘးေဈးသည္ေတြဟာ အမ်ားသူငါ သြားလာတဲ့ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းတဲ့ ေနရာေတြမွာ လမ္းတစ္ဝက္အထိ
ေနရာယူျခင္း၊ ဘတ္စ္ကားနဲ႔ တကၠစီမ်ား စည္းကမ္းမဲ့ေမာင္းႏွင္ျခင္းတုိ႔ကိုသာ ေသေသခ်ာခ်ာေျဖရွင္းလိုက္ရင္ ရႏုိင္တဲ့အေနအထား ျဖစ္ပါတယ္။ လမ္းေဘးဝဲယာေတြမွာ ရပ္နားထားတဲ့ကားေတြကို စနစ္တက်ရပ္နားႏုိင္ေစဖို႔ အဆင့္ျမင့္ ကားပါကင္ေတြကိုလည္း ေဖာ္ေဆာင္ေပးဖို႔ လိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္အစ္မ။
ကားအသံုးျပဳမႈ အနည္းဆံုး ျပည္နယ္ႏွင့္တုိင္း
==================================
ခ်င္းျပည္နယ္မွာဆုိရင္ လူ စီးကား ၂၇၃ စီး၊ သံုးဘီးဆုိင္ကယ္ ရွစ္စီး၊ ဘတ္စ္ကား ၃၄ စီးနဲ႔ အ နည္းဆံုးရပ္တည္ေနပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသံုးျပဳႏုိင္မႈ အ နည္းဆံုးတုိင္းကေတာ့ တနသၤာရီ တုိင္းျဖစ္ၿပီး လူစီးကား ၂,၃၉၆ စီး၊သံုးဘီးဆုိင္ကယ္ ၂,၂၃၀ စီး၊ ဘတ္စ္ကား ၄၁၉ စီး ေတြ႕ရွိရပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒ
===============================×
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကားက်ပ္တဲ့အ တြက္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနအေန ျဖင့္ ရပ္ဆုိင္းထားႏုိင္ရန္ မူဝါဒေရး ရာမ်ား ျပန္လည္သံုးသပ္သင့္ပါ တယ္လို႔ အစ္မေျပာတာလည္း မွားပါတယ္။ မၾကာခင္ကမွ
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳျပ႒ာန္းလိုက္ၿပီး ၂၀၁၅ စက္တင္ဘာ ၇ ရက္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ႀကီး ဦးသိန္းစိန္လက္မွတ္ထိုးၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒကို ထုတ္ ျပန္ခဲ့ပါၿပီ အစ္မ။ အခုလာမယ့္ ၂၀၁၆ မွာ အဲဒီေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒကို စြဲကိုင္ၿပီး ရထားဝန္ႀကီး ဌာန၊ ကညနက ေဆာင္ရြက္ေတာ့ မွာ အစ္မ။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒအရ ကညန၊ ေနျပည္ေတာ္ကေနၿပီး ၂၀၁၆ ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွ ကားတင္ သြင္းမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ေတာ့မယ့္ Model Year ေၾကညာခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။
ဘဏ္စာရင္းဖြင့္ ဖရီးပါမစ္ ျဖင့္ တန္ဖိုးႀကီးကားေတြ တင္ သြင္းတယ္ဆုိတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္ဟာ လည္း မွားပါတယ္ အစ္မ။ တန္ဖိုး အားျဖင့္ သိန္း ၁၀၀ ခန္႔ရွိတဲ့ ဟြန္ ဒါဖစ္၊ ဒမ္မီယို၊ ပ႐ိုေဗာက္စ္၊ ေအဒီဗန္ေတြကို ျပည္သူေတြဝယ္ယူ သံုးခဲ့ၾကတာပါ အစ္မ။ အစ္မေျပာတဲ့ ဝင္ေငြရေပါက္ ရလမ္းမျပႏုိင္ ဘဲ ဖရီးပါမစ္ျဖင့္ ကားတင္သြင္း လုိ႔ ရတယ္ဆုိတဲ့ ကိစၥကလည္း ၂၀၁၆ မွာ မရေတာ့ပါဘူး အစ္မ။ ဝင္ေငြရေပါက္ ရလမ္းျပႏုိင္ရင္ လည္း ၂၀၁၄ ေမာ္ဒယ္မွ ၂၀၁၆ ေမာ္ဒယ္ ဘယ္ေမာင္းကားအသစ္ ေတြကိုပဲ တင္သြင္းႏုိင္ေတာ့မွာပါ။
အခု ၂၀၁၅ မွာ ျပည္သူေတြ ေဈးသက္သက္သာသာနဲ႔ စီးႏုိင္ခဲ့ တဲ့ ၁၃၅၀ စီစီ သိန္း ၁၀၀ တန္ ကားေလးေတြဟာ ၂၀၁၆ မွာ စလစ္ဖိုးေပါင္းၿပီး သိန္း ၁၈၀ ခန္႔ မွ ဝယ္လုိ႔ရေတာ့မွာပါ။ ဖရီးပါမစ္ နဲ႔သြင္းရင္ တင္းက်ပ္လိုက္သလို တျခားေမာ္ဒယ္နိမ့္ကားေတြ တင္ သြင္းမယ္ဆုိရင္လည္း စလစ္ကပ္ ရေတာ့မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၂၀၁၆ မွာ ကားေဈးဟာ ျပည္သူေတြအ တြက္ သက္သက္သာသာနဲ႔ ဘယ္ လိုမွမရႏုိင္ေတာ့ဘဲ ျမင့္တက္ သြားပါၿပီ အစ္မ။
လုိင္စင္မဲ့ကားေတြႀကီးစိုးမယ့္ႏွစ္
၂၀၁၆ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒအရ ကားတင္သြင္းမႈတင္း က်ပ္တဲ့အတြက္ ေတာင္ႀကီး၊ ျမဝတီ၊ ပဲခူး၊ မေကြး၊ ျမစ္ႀကီးနား၊ ဧရာဝတီ စတဲ့က်န္တဲ့တုိင္းနဲ႔ျပည္ နယ္အားလံုးမွာ လုိင္စင္မဲ့ကား ေတြ ႀကီးစိုးလာမယ့္ႏွစ္ဆုိတာ တစ္ခါတည္း ကြၽန္ေတာ္ေဟာ ကိန္းထုတ္လိုပါတယ္ အစ္မ။ ျပည္သူေတြဟာ ဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္ ခ်င္လုိ႔ ခ်ိဳးေဖာက္ေနတာ မဟုတ္ ပါဘူး။
နယ္ဘက္က လူေတြဟာ သူတို႔ႏုိင္တဲ့ ပိုက္ဆံနဲ႔ မရႏုိင္တဲ့အ တြက္ ကားေဈးႀကီးလြန္းလို႔ လုိင္ စင္မဲ့ကားေတြကို နယ္စပ္ေတြက ေနၿပီး ဝယ္ယူအသံုးျပဳေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိမွာလည္း တုိင္းနဲ႔ျပည္နယ္ေတြမွာ တြင္တြင္ က်ယ္က်ယ္ ျပည္သူေတြအသံုးျပဳ ေနၾကတာ လိုင္စင္မဲ့ကားေတြျဖစ္ တယ္။
နိဂံုး
ကြၽန္ေတာ္တို႔ နယ္ဘက္ေတြ မွာ လုိင္စင္မဲ့ကားအျပင္ လိုင္စင္ ပါတဲ့ ေထာ္လာဂ်ီ၊ သံုးဘီးဆုိင္ ကယ္၊ ဆုိင္ကယ္ေတြပဲ အသံုးျပဳ ေနရပါတယ္။ ဆုိင္ကယ္ဆုိရင္ တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာ ၄,၄၃၉,၁၇၈ စီး၊ သံုးဘီးဆုိင္ကယ္ ၆၈,၈၀၈ စီး၊ ေထာ္လာဂ်ီ ၄၁,၇၈၉ စီး ရွိပါ တယ္။ စုစုေပါင္း ၄,၅၄၉,၇၇၅ စီး ရွိပါတယ္။ မံုရြာ၊ မူဆယ္၊ လား႐ိႈး၊ ပဲခူး၊ တစ္ႏုိင္ငံလံုးၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားနဲ႔ ေတာနယ္မ်ားမွာ ဘတ္စ္ကား အ စားထိုးအျဖစ္ သံုးဘီးဆိုင္ကယ္ မ်ားကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳေနရပါတယ္ အစ္မ။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဟာ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီနယ္ ေျမအပါအဝင္ တုိင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ားနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး ကားက်ပ္တယ္ဆုိတဲ့ ရန္ ကုန္ကိုဖယ္ၿပီး က်န္တဲ့ တုိင္းနဲ႔ ျပည္နယ္ေတြအတြက္ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားေပးသင့္ပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ နယ္ေတြမွာ ကားလိုအပ္မႈရွိေနေသးပါတယ္။ အစ္မအေနနဲ႔ ရန္ကုန္တစ္ခုတည္း ကြက္ၿပီး မေျပာေစလိုပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ နယ္ေတြမွာ လူေသသြား ရင္ေတာင္မွ ကားမရွိလို႔ လူေသ ကို ဆုိင္ကယ္နဲ႔ ပို႔ေနရတဲ့ နယ္ ေတြ အခုအခ်ိန္ထိ ရွိေနဆဲပါ။
နိဂံုးခ်ဳပ္ေျပာၾကားလိုတာက ေတာ့ အစ္မအေနနဲ႔ ေနာက္တစ္ ခါ လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးရင္ တစ္ႏုိင္ငံလံုးက ျပည္သူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို ႏွလံုးသားနဲ႔နား ေထာင္ၿပီး လက္ေတြ႕က်က် အခ်က္အလက္နဲ႔ အတိအက်
ေဆြးေႏြးစလိုပါေၾကာင္း ခ်စ္ျခင္းမ်ား စြာျဖင့္ အစ္မကို ေျပာၾကားရင္း..။
အရည္ႀကိဳ
7 day သတင္းစာ

No comments: